Wat is de toegevoegde waarde van een makelaar?

Gepubliceerd op: 30-11-2020

Funda heeft een interessant onderzoek gedaan naar het veranderde gedrag van woningzoekers op hun website. Hieruit blijkt o.a. dat 26% van de woningverkopers geen idee heeft waar een verkoopmakelaar hen bij kan helpen. Bij woningzoekers is dit percentage zelfs 28%. Er is dus werk aan de winkel voor mij en alle andere makelaars!

Omdat ik zelf ooit ook woningverkoper én -zoeker ben geweest en hierbij geen geweldige ervaring heb opgedaan met makelaars had ik het doel om dit zeker anders te doen toen ik zelf makelaar werd.

Wat kun je van mij verwachten als verkoopmakelaar?

Ik ga geen opsomming geven van alle  ‘standaard’ werkzaamheden die iedere makelaar minimaal moet uitvoeren en beperk me tot de zaken waarvan mijn klanten zeggen dat ik mij hierin onderscheid:

  • Het traject begint met een kennismakingsgesprek omdat ik er van overtuigd ben dat op dát moment het gevoel ontstaat of de klant vindt dat ik de juiste makelaar voor hen ben én of de klant bij mij past. Deze 2 factoren moeten in balans zijn om tot het goede gevoel te komen die past bij een succesvolle verkoop. Ik vergeet nooit meer de klant die mij vertelde dat de makelaar die de woning van zijn moeder verkocht had zijn taak goed had uitgevoerd, "maar wat een verschrikkelijke ervaring was het. Hij belde nooit terug en had eigenlijk nooit tijd. En dan noemde hij mijn moeder ook telkens bij de verkeerde naam."
  • Ik ben voor mijn klanten 7 dagen per week bereikbaar via telefoon, whatsapp of e-mail en reageer altijd binnen 2 uur.
  • Ik maak – in overleg - een planning voor mijn klanten zodat zij exact weten wanneer er wat gaat gebeuren.
  • De kosten worden vooraf besproken en vastgelegd zodat er nooit achteraf verrassingen ontstaan.
  • Als zelfstandig makelaar voer ik alle werkzaamheden zelf uit, behalve de fotografie en het inmeten van de woning à de presentatie van de woning is de eerste stap voor woningzoekers om te willen bezichtigen en dit moet dus ook door een professional worden gedaan.
  • Ik heb geen assistente om allerlei administratieve taken uit te voeren en weet daardoor exact wat er speelt. Ik heb daarentegen wél altijd een makelaar die stand-by staat voor het geval dat dit nodig is.
  • Mijn klanten weten dat het contact niet stopt nadat de woning is opgeleverd. Wanneer er na oplevering vragen zijn dan sta ik nog steeds klaar om hen te helpen. Ik heb een enorm netwerk met bedrijven die mijn klanten kunnen helpen bij verbouwingen, schilderwerk, etc.

Ik ga dus niet alleen voor de beste deal. Mijn doel is om de beste deal, tegen de beste voorwaarden door een goed georganiseerd verkoopproces te realiseren waarbij mijn klant verzekerd is van een energieke makelaar die iedere opdracht net zo enthousiast uitvoert alsof het mijn eerste is.

Ik ben tenslotte de makelaar die begrijpt dat een huis een thuis moet zijn! Heb jij verkoopplannen? Bel mij dan voor een kennismakingsgesprek op 06-11092386.

Fijne dag!

Alexandra van der Schot-Koeleveld